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Italia Longevity Funding opportunity : partner search

The longevity economy is the third largest economy in the world and is worth 13 trillion dollars (as much as the GDP of the US and China combined) the purchase volume of baby boomers (i.e. people born between 1945 and 1965), who have more money, time and life expectancy than anyone else.

The international industry offer is mostly aimed at the health / medical / social security sphere, and neglects their real needs: satisfaction, taste, well-being.

ItaliaLongevity is a community of Italian companies in the food, bio, lifestyle, real estate, tourism sectors. We combine in a single value proposition a unique attractiveness that rewards the international senior market.

We propose our aggregate offering on the senior market with a vibrant and innovative business model.

The ItaliaLongevity Program:

  • Started in 2018 by promoting the longevity food in Sardinia, one of the 5 blue zones where most centenarians live.
  • In 2019-2020 the first pilot model was extended to companies from all regions of Italy, and tested commercially on an international level by the Italian consultancy Italybureau-Sulcisdrone4.0 and was introduced at fairs and events in Italy, UK, USA, Germany, France, GCC, Japan.
  • The exponential technologies powered by the Inventu startup support our platforms.
  • Grants international investors a unique, sustainable, scalable value proposition that aggregates the natural longevity food / bio / lifestyle offer.

The 4 pillars of the project:

  1. Enhance the typical value of “beautiful good healthy ” that belongs to Italian products and lifestyle that is appreciated by the international LongevityEconomy demand.
  2. Exploit in a “Senior/Longevity” key the existing Living Longer Better trends and the channels of the Gourmet – Typical – Bio – Natural – Vegan – FreeFrom segments
  3. Aggregate in a unique offer products and services that are most attractive to Seniors worldwide.
  4. Actively promote an international roadshow that most rewards the “Longevity” value combined with the authentic “madeinitaly” premium value.

To request more information or ask for a call with the co-founders pls contact:
Giuseppe Vargiu – +39 348 7811100 – gv@italialongevity.it
skype beppevargiu

Italialongevity: oppurtunità per partner finanziari

La longevity economy è la terza economia del mondo e vale 13 trilioni di dollari (quanto il PIL USA e Cina messi insieme: il 30% del consumo globale) il volume d’acquisto dei baby boomer (ossia le persone nate dal 1945 al 1965), che oggi più di tutti dispongono di denaro, tempo e aspettativa di vita.

Eppure l’industria internazionale propone a questo target prodotti e servizi adeguati per lo più mirati alla sfera sanitaria / medicale / previdenziale, e trascura il loro bisogno chè è insieme di soddisfazione, gusto, benessere.

ItaliaLongevity è una community di aziende italiane dei settori food, bio, lifestile, turismo immobiliare, che unite in unica proposizione di valore, concretizzano una attrattività impareggiabile che premia il mercato senior internazionale.

Realizziamo un offering aggregato mirato al mercato senior e lo proponiamo con modelli commerciali aggressivi e innovativi.

Il Programma ItaliaLongevity:

  • ha preso avvio nel 2018 dalla Sardegna, regione che ospita una delle 5 blue zones dove si vive a lungo meglio.
  • nel 2019-2020 il modello pilota è stato esteso ad aziende di tutte le regioni d’Italia, e testato commercialmente a livello internazionale dalla consulting italiana Italybureau-Sulcisdrone4.0 con presentazione del modello a fiere ed eventi in Italia, UK, Usa, Germania, Francia, GCC, Giappone.
  • Si avvale delle piattaforme ict e delle tecnologie esponenziali della start up Inventu
  • Presenta agli investor internazionali una proposizione di valore unica, sostenibile, scalabile che aggrega la naturale offerta di longevity food / bio / lifestyle e la valorizza con un innovativo business model internazionale che ne facilita la reperibilità generando valore aggiunto su mercati internazionali.

I 4 pilastri del progetto:

  1. Valorizzare la valenza “bello buono sano salutare” tipica dei prodotti e dello stile di vita italiano in funzione del mercato Senior internazionale.
  2. Sfruttare in chiave “Senior” le tendenze e i canali esistenti dei segmenti Gourmet – Tipico – Bio – Natural – Vegan – FreeFrom
  3. Aggregare un’offerta unica di prodotti e servizi attrattiva per il mercato Senior internazionale
  4. Promuoverla attivamente con un piano di promozione internazionale declinato sui eventi e canali che maggiormente premiano il valore “Longevity” abbinato all’Italia.

Per richiedere maggiori informazioni e una conference call con i co-founder
Giuseppe Vargiu – ItaliaLongevity initiative Investor Relations
+39 348 7811100 – gv@italialongevity.it skype beppevargiu linkedin.com/in/giuseppevargiu